fredag 24 april 2009

Trädgårdsarbete

Oj vilken dag, rena sommarvärmen, jag och min blivande kollega som arbetar som trädgårdsdesigner har varit ute och arbetat på en tomt i 7 timmar, det känns i hela kroppen kan jag lova. Vi ska driva igång en handelsträdgård med inredning & café, vi har bara en hake just nu, själva stället - så jag passar på att göra en efterlysning på en övergiven handelsträdgård i norrort, utanför Stockholm eller nåt annat mysigt ställe som är till salu.....Ni får mer än gärna höra utav er :-)

Tror jag ätit för lite idag men kvällen är ju kvar, dock är vi bortbjudna på en vårdrink eller två, alltid svårt men efter dagens verk så är jag värd nåt gott att dricka.

Det blev yoghurt & bär till frukost, fisk med sallad och hemgjord remuladsås till lunch, några äppelklyftor till mellis och däremellan massor med vatten.

Ha en underbar kväll,

4 kommentarer:

  1. så spännande det låter. håller tummarna att ni hittar en lämplig handelsträdgård!!

    SvaraRadera
  2. Hej, vad kul att du skriver ut lite vad du äter, det är bra att få tips. Jag börjar på måndag... och nu ska det funka!!

    Lycka Till!!

    Helen

    SvaraRadera
  3. Oh vilket spännande konsept. Vi har nått liknande här i närhetern, Tirups örtagård som vi gärna besöker. Fler sådana oaser behövs!

    Ha en fin helg

    SvaraRadera
  4. Hoppas ni hittar nåt ställe, jag hänger ju på södra sidan så jag har inget att tipsa om.
    Lycka till!
    /Malin

    SvaraRadera